Uroczyste otwarcie centrum e-learningowego w Lubawie

Uroczyste otwarcie Szkolnego Centrum E-learningowego w szkole podstawowej w Lubawie. Unikalny projekt w skali kraju. Do tej pory uczniowie w szkole zdobywali wiedzę, a lekcje odrabiali w domu. W zeszytach bądź ćwiczeniach. Teraz szykuje się rewolucja edukacyjna. Uczniowie będą pogłębiać wiedzę korzystając z sieci, a pośrednikiem między nimi a szkołą będzie platforma e-learnigowa.

Powstałe w lubawskiej podstawówce Szkolne Centrum Elearningowe to ambitny i unikalny projekt w skali kraju. Umożliwi on uczniom naukę poprzez sieć, w wszystko to dzięki nowoczesnym technologiom, do których należy internet.

Tu powstają lekcje
W sensie dosłownym centrum e-learningowe to sala z 24 laptopami Apple dla uczniów, stacją graficzną z oprogramowaniem do obróbki grafiki, dźwięku, tworzenia animacji, komputerem nauczycielskim z takim samym oprogramowaniem i serwerem z zainstalowaną platformą e-learningową. Do tego aparat fotograficzny i kamera video. Jest to miejsce, gdzie nauczyciele będą mogli tworzyć lekcje, które opublikują w sieci. Wszystko zmyślą o uczniach. Żeby było ciekawiej, nowocześnie i stosownie do indywidualnych potrzeb każdego dziecka. Uczeń będzie mógł korzystać z przygotowanych materiałów z dowolnego miejsca na świecie. Jest jednak jeden warunek —posiadanie internetu.

Login i gotowe
Jak to będzie wyglądało w praktyce?
—Każdy uczeń będzie miał dostęp do przygotowanych lekcji za pośrednictwem standardowej przeglądarki internetowej, po zalogowaniu się —wyjaśnia Roman Antoniewicz, nauczyciel informatyki oraz organizator i twórca elearningu w Szkole Podstawowej w Lubawie. — Platforma umożliwi także kontaktowanie się z nauczycielami, dostarczanie swoich prac i otrzymywanie ich recenzji. Z tych informacji będą mogli skorzystać także rodzice. Do dyspozycji nauczycieli zostaje moduł administracyjny, gdzie będą monitorować aktywność uczniów i ich postępy w nauce.

W swoim tempie
Lekcje „w sieci“ są bardzo atrakcyjne, wykorzystano w nich wszystkie nowości technologiczne — filmy, pokazy slajdów, dźwięki, uczniowie mają możliwość nagrywania własnych odpowiedzi.
— Istotne jest to, że uczniowie i ich rodzice będą mogli decydować, jak dużo czasu uczeń potrzebuje na przemyślenie poznawanego materiału. Wiadomo, że w warunkach typowej lekcji jest on ograniczony —dodaje Roman Antoniewicz. —Elearning daje szanse zarówno tym uczniom, którzy nie są w stanie nadążyć za materiałem, jak i tym, którzy nudzą się na lekcji i nie wykorzystują swoich możliwości. Teraz lekcje będzie można wykorzystywać do przekazania wiedzy, a powtarzanie i utrwalanie materiału będzie pracą własną ucznia.

Nauczyciele do nauki
Zatem platforma e-learnigowa w podstawówce będzie przydatna głównie do wspomagania tradycyjnych lekcji. Problemem dla uczniów może być jedynie brak internetu. Szkoła przeprowadziła rozeznanie wśród rodziców, z którego wynika, że w gronie 500 dorosłych 70 proc. ma internet w domu, a 90 proc. w miejscu pracy. To oznacza, że większość uczniów nie będzie miała problemu z dostępem do opublikowanych w sieci materiałów. Pozostali będą mogli korzystać z laptopów w centrum e-learningowym w szkole. Początkowo nauczyciele będą wykorzystywać gotowe materiały, m.in. do języka polskiego, języków obcych i nauczania zintegrowanego. Jednak pierwsza grupa nauczycieli już szkoli się, jak tworzyć własne lekcje z wykorzystaniem dostępnych technologii.

Nie zostaną w tyle
Centrum e-learnigowe pozwoli rozwiązać wiele problemów. Jednym z nich jest kształcenie uczniów niepełnosprawnych i chorych, którzy nie mogą chodzić do szkoły. Sprawdzi się tez w sytuacji wystąpienia np. epidemii, kiedy zajęcia w szkole zostaną odwołane. Roman Antoniewicz podkreśla także, że wykorzystując nowoczesne technologie w edukacji uczeń ma szansę już w szkole podstawowej poznać nowe, twórcze sposoby uczenia się. —Młodzi ludzie powinni wiedzieć, że komputer i internet nie służą jedynie rozrywce —mówi nauczyciel. —Chcemy pokazać uczniom, że zasoby sieci można wykorzystywać w uczeniu się. Za kilka lat dla dzisiejszych uczniów korzystanie z platform e-learning stanie się codziennością. Szkoła powinna przygotować ich do tego.

PIONIERSKI PROJEKT Uroczyste otwarcie Szkolnego Centrum E-learningowego w Szkole Podstawowej w Lubawie odbyło się 4 maja. Gościem honorowym uroczystości był prof. dr hab. Maciej Sysło z Uniwersytetu Wrocławskiego i UMK w Toruniu. Wygłosił on wykład zatytułowaniu „Szkoła na drodze ku e-szkole“. Koszt utworzenia Centrum wyniósł ok. 273 tys. zł, z czego 240 tys. 537 zł to dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury 2007-2013. Projekt jest jednym z pierwszych takich przedsięwzięć realizowanych w kraju.

autor: Joanna Porębska
Głos Lubawski

You can leave a response, or trackback from your own site.

Zostaw komentarz

Powered by WordPress | Designed by: buy backlinks | Thanks to Ventzke & Partner, internet marketing and House Plans