o e-learningu

Ten artykuł przeznaczony jest dla osób, które chcą zdobyć zupełne podstawy dotyczące zastosowania e-learningu w firmach. Często osoby pracujące w przedsiębiorstwach na konkretnych stanowiskach (głównie trenerzy, szkoleniowcy) dostają polecenie od przełożonego aby zorientować się w ofertach na e-learnnig dostępnych na rynku. Co mogą firmy zaproponować, za ile, na ile, co da się zrobić, co jest potrzebne itp. W tym artykule wyjaśnimy krok po kroku co jest czym i od czego zacząć.

1. Szkolenie e-learning - to jest coś co interesuje nas najbardziej. Firma X chce przeszkolić swoich pracowników z danego tematu, np. BHP przed komputerami bo tak jest łatwiej szybciej, sprawniej a na pewno inaczej niż do tej pory.
Szkolenie to pewien content, który odpowiednio przygotowany pod względem merytorycznym, graficznym i informatycznym wyświetla się na monitorze komputera prezentując odpowiednią treść. Zanim jednak pracownik firmy X usiądzie przed komputerem musimy poznać inne pojęcia.

2. Platforma e-learning - jest to pewien system informatyczny, zainstalowany na serwerze, który połączony jest z siecią lokalną firmy lub z całym Internetem. Pozwala on zarządzać kursami, uczestnikami kursów, pozwala na zapisy, logowanie, śledzenie postępów, tworzenie raportów itp. Gdyby nie było platformy, wyniki oraz inne dane zbierane podczas przechodzenia szkolenia nie byłyby nigdzie rejestrowane. Byłaby to więc zwykła prezentacja multimedialna. Dla osób, które zlecają realizację takich szkoleń niezwykle ważne jest, aby mogły otrzymać informację zwrotną, kto kiedy i na jakim poziomie zaliczył dane szkolenie.

3. Sprzęt hardware - to raczej kwestia dla informatyków (podobnie zresztą jak platforma). Ważne jeśli chcemy wdrożyć platformę u siebie. A kiedy ją wdrażać? Np. kiedy chcemy wprowadzić e-learning na stałe. Trzeba wtedy zaopatrzyć się w odpowiedni serwer (lub kilka) w zależności od tego dla jak dużej liczby osób oraz na jaki czas chcemy realizować jakie objętościowo szkolenia.
Dodatkowo trzeba pomysleć o wszystkich kwestiach związanych z zabezpieczeniem serwerów, zarówno fizycznym jak i wirtualanym. Są to dosyć duże wydatki dlatego czasem warto pomyśleć o…

4. Wortalu szkoleniowym - Jest to usługa oferowana aktualnie przez większość firm z czołówki naszego rankingu.
Polega na tym, że całość realizacji szkolenia pozostaje po stronie wykonawcy. Wykonawca wdraża platformę na swoim sprzęcie, osadza na nim szkolenia, zapewnia całość bezpieczeństwa, administrowanie itp. Doskonałe rozwiązanie dla firm, które nie chcą zajmować się sami wszystkim od początku do końca lub które po prostu się na tym nie znają.

5. Helpdesk - ciekawa usługa, w przypadku problemów ze szkoleniami możemy skontaktować się e-mailowo lub telefonicznie z osobą, która czuwa nad naszą nauką.

6. Blended learning - to połączenie e-learningu ze szkoleniem stacjonarnym. Doskonale sprawdza się w przypadku zajęć, na które uczestnik wcześniej musi się przygotować z danego materiału. Szczególnie dobrze sprawdza się w szkolnictwie.

7. Proces tworzenia szkolenia - ważne jak długo firma przygotowuje szkolenie, czy sama pozyskuje materiał do szkolenia, w jaki sposób szkolenie powstaje, czy w tzw. „authoring tool’u, czy w samym flashu, a może w czymś więcej..

8. Metodyka szkolenia - szkolenie przede wszystkim musi być skuteczne. Stąd sposób zaprezentowania treści na ekranie jest niezwykle ważny.

Powered by WordPress | Designed by: buy backlinks | Thanks to Ventzke & Partner, internet marketing and House Plans