Nie samym e-learningiem żyje student

Amerykańskie uniwersytety skłaniają się ku hybrydowej metodzie nauczania łączącej tę tradycyjną na przemian z e-learningiem. Okazuje się ,że taka „mieszanka” daje najlepsze rezultaty i mobilizuje studentów do samodzielnego wysiłku. Metoda mieszana – na przykład tydzień ćwiczeń i wykładów z wykładowcami, a potem tydzień korzystania z kursów e-learning – wykorzystuje to, co najlepsze w obydwu metodach z osobna – nie pozbawia studentów bezpośredniego kontaktu z wykładowcą, a jednocześnie pozostawia im spory margines na samodzielne uczenie. Jednocześnie eliminuje wady czystego e-learningu, w którym brakuje elementów motywujących do systematycznej pracy.

Z takiej organizacji procesu nauczania zadowoleni są nie tylko wykładowcy, którzy oszczędzają czas, ale i studenci, zwłaszcza ci pracujący, którym kursy e-learningowe pozwalają w sposób elastyczny planować czas i pogodzić studia z pracą.

Amerykański Departament Edukacji w sposób namacalny przekonał się o skuteczności metody mieszanej, kiedy badania nad jakością uniwersyteckiej edukacji online wykazały, że studenci, którzy podczas studiów wybrali wszystkie lub część zajęć realizowanych metodą mieszaną osiągali lepsze wyniki niż ich rówieśnicy uczący się w sposób tradycyjny. Sprzyjała ona bardziej efektywnemu wykorzystaniu czasu nauki przez studentów i większemu zaangażowaniu w proces uczenia.

edunews.pl

You can leave a response, or trackback from your own site.

Zostaw komentarz

Powered by WordPress | Designed by: buy backlinks | Thanks to Ventzke & Partner, internet marketing and House Plans