E-Akademia Przyszłości

Platforma e-learningowa i wirtualne koła naukowe – takie zajęcia szykuje dla uczniów Gimnazjum nr 11 z Lublina w „e-Akademii Przyszłości”. Zajęcia z wykorzystaniem nauki przez Internet oraz tablicy multimedialnej mają pomóc gimnazjalistom m.in. w zrozumieniu matematyki i informatyki, lepszym uczeniu się. Ideą projektu jest kształtowanie u uczniów takich kompetencji, jak wiedza i umiejętności potrzebne do ich rozwoju – wyjaśnia Mariola Krawczyk, dyrektorka Gimnazjum nr 11. – Chcemy, by nasi uczniowie jak najlepiej poradzili sobie podczas egzaminów gimnazjalnych, a także w kolejnych latach nauki.

W „jedenastce” pojawi się wkrótce tablica multimedialna sterowana przy pomocy komputera.

– Mamy już jedną i świetnie spełnia swoją rolę – zapewnia Krawczyk. – Używanie nowoczesnych narzędzi na lekcjach jest w dzisiejszym świecie jedyną drogą dotarcia do młodych ludzi.

- Nowoczesne zajęcia obejmą lekcje z matematyki, fizyki, chemii, biologii, geografii, języka angielskiego, informatyki, oraz przedsiębiorczości – dodaje Krawczyk. – Uruchomimy platformę e-learningową, na której umieścimy materiały dla uczniów i nauczycieli.

Do multimedialnych ćwiczeń i zadań zamieszczonych na internetowej platformie uczniowie jak i nauczyciele będą mieli dostęp nawet z domowego komputera. Dzięki platformie będzie też można utworzyć wirtualne klasy dla uczniów.

- Jesteśmy jedną z dwóch szkół w Lublinie, które zakwalifikowały się do projektu – podkreśla Mariola Krawczyk. – W całej Polsce w „e-Akademii Przyszłości” weźmie udział przeszło 200 placówek.

Z projektu skorzystają także nauczyciele, którzy pojadą na szkolenia i dostaną laptopy.

- Lekcje z wykorzystaniem nowoczesnych technologii podobają się uczniom. – Łatwiej nam zrozumieć skomplikowane zadania – ocenia gimnazjalistka Kasia.
Jej kolega Tomek dodaje: – Zajęcia, na których korzystamy z komputerów czy tablicy są ciekawsze.

Najzdolniejsi uczniowie, którym spodoba się praca na platformie e-learningowej, trafią do wirtualnych kół naukowych.

Będą się nimi opiekować nauczyciele akademiccy. Uczniowie pojadą też na obozy naukowe. Z kolei ci słabsi trafią do grup wyrównawczych.

Projekt obejmuje także warsztaty, w czasie których uczniowie nauczą się m.in. myśleć abstrakcyjnie i twórczo rozwiązywać problemy, popracują nad samooceną. Szkoła będzie też realizować projekty wspólnie ze środowiskiem lokalnym, np. te związane z ekologią czy ekonomią. Projekt finansuje Unia Europejska.

Zapisy do gimnazjów w Lublinie ruszą 1 kwietnia i potrwają do 31 maja. Szczegóły można znaleźć na stronach internetowych szkół albo w sekretariatach.

autor: Marta Ćwik
www.mmlublin.pl

You can leave a response, or trackback from your own site.

Zostaw komentarz

Powered by WordPress | Designed by: buy backlinks | Thanks to Ventzke & Partner, internet marketing and House Plans